فایده آلوئه ورا
۹ فایده آلوئه ورا برای پوست و مو
۷ مهر, ۱۴۰۱
نیوورا در نمایشگاه صنایع غذایی مشهد
حضور نیوورا در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی
۷ مهر, ۱۴۰۱
نمایش همه

آیا خوردن آلوئه ورا خطر داد؟

آلوئه ورا چیست و آیا باید آن را بخورید؟

 

هنگامی که برای مدت طولانی زیر نور خورشید می مانید و در نهایت شانه های قرمز روشن دارید، احتمالاً به دنبال یک بطری آلوئه ورا خواهید بود. این گیاه بیشتر به خاطر تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی شناخته شده است، اما این فقط یک خاصیت گیاه آلوئه وراست.

آلوئه ورا چیست؟

مردم هزاران سال است که از خوردن آلوئه ورا برای درمان همه چیز از آکنه گرفته تا مشکلات گوارشی استفاده می کنند. بیش از ۴۲۰ گونه از این گیاه وجود دارد. اگر با گیاه آلوئه ورا آشنایی ندارید حتما مقاله آلوئه ورا چیست ما را بخوانید همچنین اگر نمی دانید کدام گونه آلوئه ورا، خوراکی ست حتما مقاله ی آیا آلوئه ورا خوردنی است ما را بخوانید.

خطرات خوردن آلوئه ورا

ژل گیاه آلوئه ورا برای خوردن بی خطر است و طعمی تازه به نوشیدنی های مختلف می دهد. اما نگرانی هایی در مورد لاتکس موجود در برگ وجود دارد. مصرف لاتکس آلوئه ورا (ماده زرد رنگ) که در داخل برگ ها وجود دارد خطرات بالقوه ای دارد. اگر در مقادیر کم مصرف شود، ممکن است با افزایش انقباضات، در درمان یبوست موثر باشد.

اگر به مدت طولانی لاتکس آلوئه ورا مصرف می کنید، ممکن است عوارض جانبی مانند: مشکلات کلیوی، گرفتگی معده، ضعف عضلانی و ضربان قلب نامنظم.

علاوه بر این، مصرف آلوئه ورا برای افرادی که دیابت، مشکلات قلبی یا مشکلات کلیوی دارند توصیه نمی شود.

توجه : به خانم‌های باردار توصیه می‌شود که لاتکس مصرف نکنند زیرا می‌تواند باعث انقباضات رحمی شود که می‌تواند منجر به سقط جنین شود.

 

برای خوردن آلوئه ورا، توصیه می شود حتما لاتکس آن را خارج کنید و یا از آلوئه های فرآوری شده دارای مجوز بهداشتی و علامت استاندارد استفاده کنید.

در محصولات نوشیدنی آلوئه ورا نیوورا ، لاتکس آلوئه ورا با روش های فیزیکی و بدون هیچ ماده شیمیایی بصورت کامل از آلوئه ورا خارج می شود. ژل و پالپ آلوئه ورا کاملا در شرایط استریلیزه و بدون هیچ ماده نگهدارنده وارد محصولات نیوورا می شود.

چگونه باید آلوئه ورا بخورید؟

 

بیشتر خواربارفروشی ها برگ های تکی را در بخش محصولات می فروشند. وقتی یکی را انتخاب می کنید، برگی را پیدا کنید که سفت، پر و تا حد امکان کمترین لک را داشته باشد.

می توانید ژل را به صورت خام یا پخته مصرف کنید.  برای تهیه آن ابتدا باید برگ را جدا کنید. قسمت بالای برگ و کناره ها و همچنین قسمت سفید پایین برگ را ببرید.  سپس با استفاده از یک پوست کن سبزیجات یا چاقو، یک طرف پوست را از طول برش دهید.  می توانید ژل (پالپ) را با قاشق بردارید یا طرف دیگر پوست را نیز برش دهید.

پالپ ها را مکعبی برش دهید و آنها را بشویید تا هرگونه کثیفی یا لاتکس تلخ، که باقی مانده زرد رنگی است که ممکن است مشاهده کنید، پاک شود.  می‌توانید تکه‌های آلوئه را خام بخورید یا از روش‌های پخت ملایمی مانند بخارپز کردن استفاده کنید.  پختن گوشت آلوئه ورا باعث می شود طعم ملایم تری به آن دهد.

در اینجا چند روش برای استفاده از آن در آشپزی وجود دارد:

  • با افزودن ژل آلوئه ورا به آب و نوشیدن آن می توانید به راحتی آب آلوئه ورا درست کنید.
  • اگر طرفدار بافت و طعم کمی تلخ آب آلوئه‌ورا نیستید، می‌توانید مکعب‌های پالپ و ژل آلوئه ورا را با اسموتی‌های میوه ها و سبزیجات مختلف مصرف کنید.
  • می توانید سالادهای خود را با مکعب های آلوئه ورا پر کنید.   این گیاه به ویژه با سالادهای طعم تندتر مناسب تر است، مثل سالاد نودل با سبزیجات.
  • همچنین می توانید در بعضی از غذاها مثل هوموس(حمص) از آلوئه ورا استفاده کنید.

فواید آلوئه ورا برای سلامتی

آلوئه حاوی ۷۵ ماده فعال از جمله ویتامین های A، C  و E است. همه این ویتامین ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که از شما در برابر رادیکال های آزاد که با بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط هستند، محافظت می کند.  آلوئه همچنین دارای مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است.

این گیاه کاربردهای گوارشی زیادی نیز دارد.  موادی به نام آنتراکینون در لاتکس زرد به عنوان یک ملین قوی عمل می کنند و در مقادیر کم لاتکس می تواند به افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کمک کند که ناراحتی معده، درد و گاز کمتری داشته باشند.

بر اساس یک مطالعه، آلوئه همچنین می تواند به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

نحوه نگهداری آلوئه ورا

برگ های تازه آلوئه ورا را تا چند هفته، می توان در یخچال نگهداری کرد.  با این حال، می توانید با فریز کردن مدت زمان بیشتری آن را نگهداری کنید، می توانید آنها را در کیسه های پلاستیکی قرار دهید.,وقتی آماده استفاده از برگ یخ زده هستید، بگذارید چند ساعت در دمای اتاق یخ زدایی شود.

همچنین می توانید ژل را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید .آن را در یک شیشه برای نگهداری در یخچال یا در یک کیسه پلاستیکی برای فریزر یا یخچال قرار دهید.  همچنین می توانید ژل را در قالب های یخ برای انجماد بریزید . ممکن است متوجه شوید که ژل با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد  که این مسئله طبیعی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *